Vai esi domājis, ka SEO savai mājas lapai varētu izveidot, izdarīt, attīstīt pats? Tad šis know-to-how raksts būs tieši tev.
Kas ir SEO?
SEO jeb Search Engine Optimisation ir darbības kopums, ar kura palīdzību tu vari panākt savai mājas lapai labākas Google pozīcijas. SEO optimizāciju man patīk iedalīt 4 lielās kategorijās:
- Iekšējā SEO optimizācija
- Ārējā SEO optimizācija
- Lokālā SEO optimizācija
- Know-to-How optimizācija
SEO soli pa solim
Mēs kā SEO eksperti, centīsimies soli pa solim aprakstīt SEO pamatlietas, ko daram ikdienā, lai izveidotu veiksmīgu SEO stratēģiju, ilgtermiņa seo plānu.
Iekšējā SEO optimizācija
Title tagu pareiza sastādīšana. Ievērojot SEO ieteikumus, ko Jums sniedz tādi plugini kā Rank Math vai Yoast seo modulis
Visiem attēliem vajadzētu lietot ALT tagus
Veidojiet saprotamu īso aprakstu, jeb Description lauku tā, lai tas atbilstu saturam, jeb būtu Relevants, vērtīgs Jūsu mājas lapas apmeklētājiem
Veidojiet iekšējos mājas lapas linkus, lapas, blogu saturu, pakalpojumu lapas ar citām Jūsu iekšējām lapām
Veidojiet saprotamu, ērtu mājas lapas strūktūru, ja Jums ir pakalpojumu lapa, noteikti izmantojiet sāna joslu, jeb sidebar, lai tajā parādītu arī citu svarīgu informāciju, nebaidieties linkot mājas lapas saturu savstarpēji.
Centieties vidējo raksta, satura daudzumu veidot ap 600 – 1000 vārdiem, jo vairāk satura, jo labāk
Rich snippets schema lietošana. Google piedāvā vairāku veidu Rich Snippets piemēru, kā Produkti, FAQ, Receptes, Servisi, Pakalpojumi, Biznesa informācija. Vairāk par Rich Snippets veidiem variet izlasīt šeit
Kopējo SEO ieteikumu ievērošana. Pateicoties WordPress Rank Math modulim, Jūs variet sekot līdzi galvenajiem SEO pamatiem, lai Jūsu saturus būtu bagātīgs, viegli lasāms, uztverams un saprotams gan Google meklētajam gan arī Jūsu mājas lapas apmeklētājam. Pateicoties SEO satura analīzei, Jūs vienmēr variet uzlabot konkurētas lapas pareizību izmantojot “Focus Keyword” lauku. Ievadot “Focus Keyword“, jeb mērķa atslēgas vārdu, Rank Math automātiski pārskenēs Jūsu saturu un dos SEO ieteikumus. Jums nav jāalgo profesionāls satura rakstītājs, copyrighters vai kāds cits speciālists, ja protams Jums ir laiks un velme šīs lietas izdarīt pašiem.
Izmantojot dažāda veida seo rīkus, pārliecinieties vai Jūsu mājas lapā nav:
1. 301 lapas, linki. Jebkurš 301, kas ir Redirect, jeb Pāradresācijas links var slikti ietekmēt Jūsu iekšējo mājas lapas struktūru. Veicot SEO pakalpojumus, tā ir pirmā lieta, ko SEO aģentūras veic, 301, 404 un citu kļūdu ziņojumu salabošanu. Piemērs: wpx.lv/kautkasinteresants/ raksts saturētu linku kurš vestu uz wpx.lv/esbijuseit/ kur, šī lapa atkal pāradresētos uz wpx.lv/blogs/kategorija/esbijuseit/ google indeksācijai ir jāveic lieki soļi, kā arī mājas lapas lietotajām ir jāveic lieki soļi, lai nonāktu gala lapā. Lai to salabotu, Jums vajadzētu wpx.lv/kautkasintersants/ linku uzreiz nomainīt ar jauno lapas gala linku, tādējādi iztiekot bez šīs pāradresācijas.
2. Lapas bez H1, H2 virsrakstiem. Bieži vien veidojot mājas lapas saturu, struktūru tiek pieļauta diezgan vienkārša kļūda. Lapas saturā nav H1 un H2 virsraksti, tā vietā vizuāli tiek mainīts fonta lielums, kas īsti vairs nav virsraksts.
3. Dublicate title, jeb dublicētie lapas virsraksti. PIemērs ir divas lapas/ wpx.lv/blogs/ wpx.lv/blogs/e-komercija/ pievērsiet uzmanību mājas lapas H1 title lietošanai, tie nevar būt katrai lapai vienādi kā piemēram Blogs ar H1 elementu. Tad Jums būs divas lapas ar vienādu H1.
4. Vienāds SEO title – Dublicate SEO title. Nereti veidojot SEO saturu vairakām lapām vai mājas lapai ar lielu saturu, sanāk dažādām lapām uzrakstīt vienu un to pašu SEO pielāgoto virsrakstu. No šī vajadzētu izvairīties, tas pats attiecās uz Dublicate meta description laukiem, jeb aprakstošo lauku.
SEO audits
Pēc iekšējo SEO optimizācijas pabeigšanas, Jums vajadzētu izveidot SEO auditu, lai pārbaudītu Jūsu mājas lapas galvenās SEO problēmas, SEO analīzi. Šādam uzdevumam Jums noderēs kāds no šiem rīkiem gan bezmaksas, gan maksas:
https://www.woorank.com/ – Ir pieejams arī Google Chrome spraudnis
https://neilpatel.com/ – Viens no vadošiem SEO ekspertiem piedāvā savu risinājumu, SEO rīku un bezmaksas SEO auditu
Kāpēc ir svarīgs SEO audits?
SEO audita rezultātā,rīki izskenē Jūsu mājas lapu, līdzīgi kā to dara Google izmantojot savu algoritmu. Tādā veidā Jūs variet redzēt nepilnības, ko arī redzēs jeb ņems vērā Google Bots. SEO audits arī Jums dos lielisku ieskatu uz mājas lapas nepilnībām pirms SEO uzlabošanas sākšanas. Neviens SEO pakalpojums, uzlabošana, palielināšana, boostošana nevar notikt bez Audita. Audits kalpos gan Jums gan arī pakalpojumu sniedzējiem kā viens no darba uzdevumiem un atskaites punkts, pēc kā vēlāk izmērīt un salīdzināt veiktās darbības.
Ārējā SEO optimizācija
Arējā SEO optimizācija ir darbības kopums, kas saistīts ar Jūsu mājas lapas ārējiem resursiem. Facebook posti, Instagram ieraksti, publikācijas, dažāda veida linki, youtube video, podkāsti un cita veida darbības, kuras tieši vai netieši ir saistītas ar Jūsu mājas lapu, Jūsu pakalpojumiem, produktiem, piedāvajumiem. Atceramies, Ārējai optimizācijai nav pilnīgi nekādas daļas ar iekšējas lapas optimizāciju. Veidojot gan iekšējo optimizāciju, gan ārējo optimizāciju Jūs kopā iegūstat Visibility (kopējo redzamību) un Domēna autoritāti, kas gala rezultāta Jums kalpo kā Revelant, jeb vērīgs saturs, informācija, vērtīga un noderīga mājas lapa, vietne, blogs mājas lapas apmeklētājiem.
Ko Jums vajadzētu darīt?
1. Veidot vismaz vienu bloga ierakstu gan pašā mājas lapā + sociālos tīklos. Ja nevēlaties diversificēt saturu, Jūs variet izmantot automātiskos social post moduļus, kur uzrakstītais bloga saturs automātiski tiek nopublicēts visos Jūsu sociālos tīklos.
2. Aktīvāk izmantot Youtube sniegtos pakapojumus, gan Audio, Video formāta. Veidot skaidrojošos video par Jūsu pakalpojumu, mājas lapu. Radīt patīkamu saturu un noderīgu Jūsu apmeklētājiem un mērķauditorijai.
3. Veidot Preses relīzes ziņu portālos, Jūsu nozares portālos. Atceramies, ka Google spēj savilkt visu informāciju vienu viet un jo labāk Jūs spēsiet to realizēt, jo labāks būs kopējais SEO ieguvums. Google nekad necels atslēgas vārdus, mājas lapas augstāk, ja tās saturs nebūs vērīgs, protams ir daži izņēmumi, kā piemēram atslēgas vārdi, kurus neviens nemeklē. Papildus preses relizēm un publikācijām Jūs variet iegūt vērtīgus Backlinks.
4. Backlinks veidošana. Centieties iegūt kvalitatītvus backlinks, jeb atgriezeniskās saites no citām mājas lapām un resursiem. Mēs neieteiktu nodarboties ar mākslīgu backlink pirkšanu vai iegūšanu, jo no tā var ciest Jūsu kopējais SEO vai pat sliktāk, Jūs variet iegūt SEO banu no Googles. Ja arī Jūs jau atrodaties ar kādu atslēgas vārdu Googe Top pozīcijās, Jums ir izveidots lielisks saturs, Jūs esat veikuši visas minētās darbības, bet SEO rezultāti neceļās, noteikti Jums ir jāiegūst vairāk Backlinku. Backlink pamatprincips ir sekojošš:
Jo vairāk kvalitatīvu backlink jo labak. Iedomājamies, ka Backlink ir kā cilvēki. Vieni saka, ka Mājas lapa A ir labāka, citi saka ka Mājas lapa B ir labāka. Abas mājas lapas ir kvalitatīvas, vienādas, ar vērtīgu saturu, seo optimizētas, tad Google paļaujas uz šiem backlinks, pēc kura principa tad arī izšķir uzvarētaju. Backlink skaitam īsti nozīmes nav, bet gan backlink lapas autoritātei, jeb Domain Score. Piemēram Lapa A ir 10 backlinki, Lapa B ir 300 backlinki. Lapa A būs augstāk par lapu B, jo A lapai šie backlinki ir no ļoti kvalitatīviem resursiem, kurus ir grūti pārspēt. Backlinkus, portams var pirkt, bet par ļoti labiem backlinkiem Jums būs jāmaksā diezgan iespaidīgas naudas summas, tāpēc centieties būt radoši, lai citi par Jums runā, linko uz Jūsu mājas lapu, pakalpojumiem un backlinki veidosies dabiskā ceļā, kuriem arī būs lielāka vērtība.
Lokālais SEO
Iespējams būsiet pamanījuši, meklējot kādu atslēgas vārdu, pakalpojumu Google meklētajā Jums pa priekšu parādās 4 maksas reklāmas, Google Adwords un pēc tam parādās maza karte ar dažāda veida kompānijām. Tad nu lūk, šis arī ir lokālais SEO, jeb atslēgvārdu meklējums pēc konkurētas frāzes vai arī pēc Jūsu apmeklētaja atrašanās vietas. Piemēram, Kravu pārvadājumi Rīgā vai Kravu pārvadājumi Liepajā, šie rezultāti atškirsies vai arī automātiski pielāgosies no tā, kur atrodas lietotājs, kurš veic šo meklējumu.
Lai veiksmīgi izveidotu Lokālo SEO, Jums vajag:
1. Izveidot Google My Business kontu un norādīt tur visu nepieciešamo informāciju
2. Verificēt Jūsu lokāciju, jeb atrašanās vietu
3. Iegūt pēc iespējas vairāk Reviews, jeb vērtējumus, atsauksmes.
4. Mājas lapā, visas adreses pārvērst par Google Maps linkiem
5. Iekļaut Google Maps Embed formu, kā arī adresi izvadīt gan lapas augšējā daļā gan lapas apakšējā daļā, footerī.
6. Veidot lapas saturu ar jau konkurētās pilsētas atslēgas vārdu. Piemēram Eleketriķis Rīgā, vai Eleketriķa pakalpojumi Rīgā. Ar šo lokācijas vietu, Jūs uzreiz izdarat divas lietas, nosakāt savu mērķauditoriju, kā arī lokāciju, kurā Jūs sniedzat savus pakalpojumus. Latvija ir diemžēl diezgan maza, tāpēc Latvijas SEO optimizācijā cilvēki vairāk koncentrējas uz Valsts kopējo atslēgas vārdu, kas būtu Elektriķa pakalpojumi, bet padomājiet, vai Jūs savu pakalpojumu sniedzat vai gribētu sniegt Ventspilī, Daugavpilī vai Liepājā?
7. Attēlus, kuri ir uzņemti Jūsu izvēlētajā vietā, jo katram attēlam ir iespējams iestrādāt attēla uzņemšanas vietu un laiku, ar attēla meta datiem, kurus Google lieliski saprot.
Know-to-How optimizācija
Know-to-How optimizācija vairāk sastāv no dažādiem SEO knifiem, SEO stratēģijām un to pielietojuma. Katram SEO ekspertam, speciālistam šīs stratēģijas var būt savas. Iespējams, Jūs būsiet redzējuši dažādus SEO Checklist, SEO hacks, How to Boost your SEO score in 10 days, utt.. rakstus, reklāmas, utt.. Neticiet šiem visiem ierakstiem, jo katram projektam, lapai šī stratēģija būs sava un Jūs neiegūsiet nekādu jūtamu rezultātu, izmantojot šīs taktikas, jo šo ierakstu mērķis ir pārdot SEO pakalpojumus, SEO grāmatas, utt..
Bet mums nav žēl un padalīšos ar dažiem:
- Lokālais SEO: Jo tuvāk pilsētas centram ir Jūsu birojs, atrašanās vieta, jo labāk. Ar šiem rezultātiem ir iespējams arī veikt dažāda veida manipulācijas pat atrodoties pilsētas otrā galā.
- Google servisu izmantošana. Uzsākot SEO attīstības plānu ieteicams arī pirmo mēnesi vai kādu laiku lietot Google Adwords. Google Adwords Jums sniegs apmeklētājus, no kā veidosies datu plūsma un Bounce rate. Iegūstot labu Bounce Rate, Jūsu dabiskie SEO rezultāti uzlabosies.
- Sāciet veidot blogu, rakstus jau no pirmās dienas. Blogu raksti būs pirmie, kas parādīsies Google rezultātos un atjaunosies biežāk nekā statistkās, parastās lapas, kā pakalpojumi, piedāvajumi, utt.. Noteikti iekļaujiet publikācijas laiku.
- Publicējiet darba vakances, pēc konkurētiem atslēgas vārdiem. Piemēram, Meklējam SEO speciālistu, kaut patiesībā Jums šāda vakance nav. Google darba sludinājumus, ierakstus par vakancēm atpazīst un tos uzskata par visvērtīgāko saturu Jūsu lapā. Protams, arī norādot pareizo Rich Snippet Shema.
SEO Eksperts
Mūsu raksta mērķis nav Jums pārdot SEO pakalpojumu, bet dot Jums iespēju pašiem to visu izdarīt, lai Jūs saprotiet, ka SEO pakalpojums nav vienkāršs, tas ir laikietilpīgs process, labāk koncentrējieties uz biznesa attīstību, klientiem kuri Jums jau ir, un uzticiet SEO uzlabošanas darbus SEO ekspertiem, kuri ar to nodarbojas ik dienu.
Izdarot visu, ko mēs šajā rakstā aprakstījām, mēs iegūstam labu SEO rezultātu.
Piesakies bezmaksas SEO auditam, un domāju, ka spēsim tev palīdzēt uzlabot tavas mājas lapas seo rezultātus